مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:252023-09-25بين الملل

روایتی از آخرین پرواز| حسین در آسمان ماند و من در زمین!


عیسی محمدزاده خلبان هواپیمای جنگی در دوران دفاع مقدس می گوید؛ پوست تنم کنده شد و صدای شکستن مهرهای لگن و کمرم را می شنیدم، گویی به زمین رسیده بودم، - خبرگزاری فارس مازندران ـ  زری طاهری پرکوهی فقط یک ربع از لحظه تحویل سال 1364 گذشته بود که عیسی محمدزاده و حسین  خلعتبری خلبانان مازندرانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساکن در همدان برای درگیری با دشمن به منطقه هوایی اعزام شدند.

هواپیماهای جنگنده از سال 1359 شکارچی عراقی ها بودند، این بار خلبانان؛ حسین خلعتبری در کابین جلویی و عیسی محمدزاده در کابین عقبی خودشان را برای حمله ای دیگر آماده کرده بودند، هر دوی آنها سابقه ای کاری بیش از 10 سال داشتند و دوره آموزشی را در آمریکا سپری کرده بودند.

آن روز هوا برای پرواز نامساعد بود اما چاره ای جز اطاعت امر و حذف جنگنده های دشمن از منطقه استحفاظی پروازی خود نداشتند، رادار سایت پروازی همدان هادی این پرواز بود، بعد از گشتی در منطقه برای سوخت زنی خودشان را به سوخت رسان مادر رساندند و پرواز را از سر گرفتند.

کمی که اوج گرفتند پیامی مبنی بر حضور یک جنگنده در سمت چپ هواپیما مشاهده کردند، عیسی  محمدزاده گفت: حسین جان هواپیما را می بینی و حسین سری تکان داد ، موشک ها پشت سر هم پرتاب و مانع ضمن انفجار از سر راه برداشته شد، البته خلبان عراقی به بیرون پری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از آخرین پرواز| حسین در آسمان ماند و من در زمین!

روایتی از آخرین پرواز| حسین در آسمان ماند و من در زمین!